INDEX SYTOSTI…DOBRÉ TO VĚDĚT !!!

Různé potraviny mají různé účinky na váš pocit sytosti.

Co je tím myšleno? Některých potravin se prostě snadněji přejíme než ostatních, a přitom možná do sebe nedostaneme ani zdaleka tolik kalorií.

Vemte si příklad zmrzliny. U té může být docela snadné sníst 500 kalorií (nebo i více), ale naproti tomu dokáZeme sníst 500 kalorií brokolice? Velmi těžko. Podobné to bude například s vejci.

Tento příklad dokládá důležitost mít na paměti index sytosti. Pomocí něho dokážeme najít potraviny, kterými se nasytíme bez nutnosti výčitek z přílišného množství zkonzumované energie.

Existuje mnoho faktorů, které určují hodnotu sytosti různých potravin. Právě tato hodnota je měřena na stupnici s názvem index sytosti.

Co to je ten Index Sytosti?

Index sytosti je míra schopnosti potravin snížit hlad, zvýšit pocit plnosti a snížit potřebu energetického příjmu na několik dalších hodin.

Pokud budete jíst potraviny, které jsou nízko na stupnici indexu sytosti, pak budete mít hlad, a nakonec sníte více. Pokud zvolíte potraviny, které jsou naopak vysoko na této stupnici, budete nakonec konzumovat méně a snáze hubnout.

Některé příklady potravin s vysokým indexem sytosti jsou:
• Vařené brambory
• hovězí maso
• Vejce
• Fazole
• Ovoce

Potraviny s nízkým indexem sytosti jsou například:
• Koblihy
• Koláče
• Zákusky
• Zmrzlina
Správným výběrem potravin podle indexu sytosti si můžete zlepšit svou energetickou bilanci v dlouhodobém horizontu.
Je to tak, kalorie z vejce opravdu není to samé jako kalorie z koblihy.

Takže i když zákon zachování energie platí, pomocí indexu sytosti ho můžete tak trošku ošidit. Prostě dostanete do sebe energie méně, ale přesto budete déle sytí. Jezte potraviny s vysokým indexem sytosti